Pages

Sunday, April 10, 2016

Pastrama crud-uscata (de casa, de porc)



Pastrama de casa, din carne de porc, homemade, handmade :D

Surse: Elena si Iolanda





Ingredientele mele:
* 400 g carne de porc 
(ceva bucata in prelungirea pulpei, potrivita ca forma)
* jumatate ceasca sare ~ 100 g
(din care: jumate sare obisnuita, fina + jumate sare de mare cu granule de usturoi si cu rozmarin)
* jumatate ceasca zahar (din care am scos 2 linguri) ~ 70 g
* un sfert lingurita piper negru, macinat
* 1 lingurita boia dulce
* putin cimbru

Nota: ceasca este de 180 ml.

Am urmat instructiunile Elenei si totul a mers usor si perfect.

Ziua 1: 
am spalat carnea cu apa rece, am tamponat cu prosop de bucatarie si am lasat-o la uscat, in frigider, pe un gratar, cu un castron dedesubt.

Ziua 2: 
-am amestecat zaharul cu sarea.
-intr-un alt bol am amestecat restul condimentelor.
-am masat/uns/invelit/acoperit bucata de carne cu amestecul de condimente.
-am intins pe masa o bucata mare de folie alimentare, pe care am intins cam jumatate din amestecul de sare-zahar.
-am asezat carnea condimentata si am acoperit cu restul de sare/zahar.
-am invelit carnea cat am putut de strans.
-am pus "pachetul" in frigider, pe un gratar, cu un castron dedesubt.

Ziua 3-4:
-am aruncat lichidul acumulat in castron, l-am spalat si l-am sters in fiecare zi.

Ziua 5:
-am indepartat folia de pe carne, am spalat bucata sub jet de apa rece.
-miros placut condimentat, consistenta mult schimbata, mai tare.
-am tinut carnea in 200 ml de vin alb dulce (asta am avut).
-am scurs vinul si am pus pastrama-in-devenire in frigider, la fel pe gratar, cu un castron dedesubt.

Ziua 6 ... 7 ... 
-asteptare si verificare consistenta.

Ziua 8:
-n-am mai avut rabdare! 
am taiat si am gustat pastrama.
victorieeeeeeeeeeee!!!!
gust placut, condimentat, nici prea sarat, nici prea dulce, putin iute, dar nu foarte.
cred ca am nimerit din prima combinatia care imi place.
totusi mai las pastrama neacoperita pe gratar in frigider, pentru ca in mijloc vad ca mai are un pic de roz si as vrea sa se usuce putin mai mult.
















No comments:

Post a Comment

Printfriendly

Print Friendly and PDF

About Me

My photo
Io-s Daiana din Timisoara, o banateanca zapacita. Imi place sa spun ca-s banateanca, nu pt ca as cunoaste tot ce tine de Banat ci pt ca ma simt bine pe aceste meleaguri, unde m-am nascut si am crescut. "Bucatareala" m-a apucat asa mai serios dupa ce in 2008 am vazut filmul Ratatouille. Stiu ca e doar un film animat, dar atat de simpatic mi-a fost sobolanutul Remy, cum stia el sa aprecieze mancarea bine pregatita, a invatat de la tv sa gateasca, faza cu explozia de gusturi cand combini ingredientele si motto-ul lui Gusteau "Anyone can cook!" Indemnata de primele succese si de aprecierile celor din jur, mi-am zis ca pot si io, asa ca am inceput cu prajiturile pt ca mi s-au parut mai prietenoase, mai usor de fotografiat si parca ceva mai simplu de realizat decat mancarurile gatite. Si vorba unui prieten "Sigur iti ies toate daca pui atata suflet". Am creat blogul din dorinta de a aduce la un loc doua dintre pasiunile mele: gatitul si fotografiatul, si pentru ca: “This is my invariable advice to people: Learn how to cook - try new recipes, learn from your mistakes, be fearless, and above all HAVE FUN!” ~ Julia Child, My Life in France

Copyright

All rights reserved. No part of the contents of this blog may be reproduced in any form or by any means, electronically or otherwise, without the prior written permission of the owner (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/).

Toate drepturile rezervate. Nici o parte din conţinutul acestui blog nu poate fi reprodusă sub nici o formă (electronică sau de altă natură) fără acordul scris al proprietarului (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/). Publicarea sau multiplicarea fara acordul scris al proprietarului se pedepseste conform legii in vigoare (Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe).