Pages

Wednesday, December 25, 2013

Harisi - prajitura arabeasca (cu iaurt, cocos si lamaie)




Reteta de la Edith Frincu

Citez reteta pt ca am urmat exact acesti pasi:
"Blat:
200 g nuca de cocos
1 pachet de gris 500 g
150 g unt (topit)
2 cutii iaurt mari (am folosit sana de 375 g /o cutie)
2 praf de copt
3 plicuri de zahar vanilat

Pentru sirop:
2 pahare de apa
2 pahare de zahar (eu am pus 1 si 2/3)
zeama de la o lamaie (eu am pus 1 lamaie mare si ½)

Cum se face:
Totul se amesteca pana rezulta o compozitie mai groasa decat pentru chec se lasa la odihnit aprox o ora, la intuneric, apoi se pune in tava tapetata cu unt (dimensiune tava 25/30 cm) Se lasa la cuptor cca 50-60 minute.
Cu zece minute inainte sa fie gata, se scoate si se taie fierbinte in patratele rapid cu un cutit inmuiat in apa si se adauga siropul: 2 pahare de apa si doua pahare de zahar, in care se stoarce zeama de la o lamaie, se amesteca totul pe foc si se toarna peste prajitura.
Apoi se da din nou tava la cuptor (pe care nu l-am oprit ) pentru inca 10 minute.
Iese o bunatate de prajiturica.
Putin acrisoara, iar gustul de cocos... mmmm..."


Pozele mele:

Ingredientele pentru blat:

Ingredientele pentru sirop:

~ ingredientele uscate si amestecate

~ untul topit la foc mic

~ aluatul amestecat cu lingura de lemn

~ aluatul la intuneric

~ prajitura portionata fierbinte si insiropata


Sora-mea a fost foarte incantata cand i-am zis ce praji am facut, ea cunoaste prajitura asta si mi-a dat si varianta ei;
se prepara la fel, doar blatul difera putin.

Harisi de la sora-mea 
3 cani gris
1 cana zahar
2 cani cocos
2 linguri praf copt
treisfert cana ulei bun
1 si jumate cana lapte cald
3 linguri iaurt

- se amesteca la fel, se odihneste jumatate de ora;
 - siropul se face la fel ca in reteta lui Edith, dar se toarna pe prajitura la final, cand e gata si se scoate din cuptor.

2 comments:

  1. Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

    ReplyDelete
  2. Multumim, Alexandrina! Sarbatori fericite si tie!

    ReplyDelete

Printfriendly

Print Friendly and PDF

About Me

My photo
Io-s Daiana din Timisoara, o banateanca zapacita. Imi place sa spun ca-s banateanca, nu pt ca as cunoaste tot ce tine de Banat ci pt ca ma simt bine pe aceste meleaguri, unde m-am nascut si am crescut. "Bucatareala" m-a apucat asa mai serios dupa ce in 2008 am vazut filmul Ratatouille. Stiu ca e doar un film animat, dar atat de simpatic mi-a fost sobolanutul Remy, cum stia el sa aprecieze mancarea bine pregatita, a invatat de la tv sa gateasca, faza cu explozia de gusturi cand combini ingredientele si motto-ul lui Gusteau "Anyone can cook!" Indemnata de primele succese si de aprecierile celor din jur, mi-am zis ca pot si io, asa ca am inceput cu prajiturile pt ca mi s-au parut mai prietenoase, mai usor de fotografiat si parca ceva mai simplu de realizat decat mancarurile gatite. Si vorba unui prieten "Sigur iti ies toate daca pui atata suflet". Am creat blogul din dorinta de a aduce la un loc doua dintre pasiunile mele: gatitul si fotografiatul, si pentru ca: “This is my invariable advice to people: Learn how to cook - try new recipes, learn from your mistakes, be fearless, and above all HAVE FUN!” ~ Julia Child, My Life in France

Copyright

All rights reserved. No part of the contents of this blog may be reproduced in any form or by any means, electronically or otherwise, without the prior written permission of the owner (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/).

Toate drepturile rezervate. Nici o parte din conţinutul acestui blog nu poate fi reprodusă sub nici o formă (electronică sau de altă natură) fără acordul scris al proprietarului (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/). Publicarea sau multiplicarea fara acordul scris al proprietarului se pedepseste conform legii in vigoare (Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe).