Pages

Tuesday, June 28, 2011

Prajitura rasturnata cu nectarine si zahar ars

O prajitura foarte simpla, buna chiar si pentru incepatori.
Reteta o am de la o cunostinta.

Ingrediente:
* 6 oua
* 6 linguri de faina
* 6 linguri de zahar
* 1 pliculet praf de copt
* 1 pliculet zahar vanilat
* 1 lingura coaja rasa de lamaie - optional
* un varf de cutit de sare - optional
* 7 nectarine (sigur merge si cu alte fructe, data viitoare incerc cu prune, merge si cu ananas, mere, piersici)
* 10 linguri de zahar pt caramelizat

- am separat ouale, albusurile le-am batut spuma cu zaharul si z.vanilat.
- am adaugat pe rand cate un galbenus si cate o lingura de faina (in care am amestecat praful de copt), coaja de lamaie si sarea (unii nu pun niciodata sare in blaturi, altii pun chiar mai multa, io pun doar un varf de cutit, poate ca are vreo contributie).
- zaharul ar trebui caramelizat in tava de copt, adica presaram zaharul intr-un strat pe toata suprafata tavii unse in prealabil cu unt si se baga in cuptor pana se topeste si devine auriu. io insa am caramelizat zaharul intr-o oala si am turnat in tava tapetata cu hartie de copt (se vede ca am schimbat tava din mers cand am vazut cat aluat am :D).
- nectarinele le-am decojit, le-am taiat felii si le-am asezat cuminti si inghesuite in tava peste zaharul ars intarit intre timp.
- am turnat deasupra blatul si am bagat prajitura la cuptorul preincalzit pt aprox 40 min (primele 5-10 pe foc mare, apoi am redus la prima treapta).
- dupa 40 min am incercat cu scobitoarea si era coapta. am stins cuptorul si am lasat prajitura sa se racoreasca cu usa cuptorului deschisa.
- daca aveti tava mai mare, mariti cantitatea de aluat la cate oua vreti (10 oua, 10 Lg faina, 10 Lg zahar si tot asa); tava mea are 25x35 cm (inaltime aprox 5 cm) si cred ca puteam linistita sa fac blatul din 8 oua.
- dupa vreo 2 ore am scos prajitura din cuptorul racit intre timp, mai era doar putin calduta. am pregatit o tava pe care am rasturnat prajitura. caramelul topit s-a scurs frumos si apetisant in blat insiropandu-l imbietor.

17 comments:

  1. trebuie sa incerc aceasta reteta!!!arata superb<3

    ReplyDelete
  2. Hmmmm Daiana ce bunatate de prajitura ati facut aici! O zi minunata!

    ReplyDelete
  3. Mersi pentru aprecieri! :*
    Adela sa stii ca am facut singura prajitura, asa ca nu trebe sa zici "ati facut" :P

    ReplyDelete
  4. O fac azi daca imi dai unda verde :)

    Am in casa piersici atat de rosiiiii, par atat de coapte si aromate dar sunt niste chetroaie zemoase, verzi si acre. Le pot pune la prajitura? Ma gandesc ca in combinatie cu zaharul ars devin comestibile. Daca da, ai vreun truc referitor la desprinderea de pe sambure?

    ReplyDelete
  5. Nu stiu ce sa zic despre piersicile alea. io le alegeam pe alea coapte si moi.
    Din pacate nu am nici un truc :( mi s-a intamplat sa tai mai multe piersici sau nectarine si sa le las de-o parte pt ca n-am putut sa tai felii de pe samburi. Nu mergea nici varianta cu taiat roata si sucit cele doau jumatati.

    ReplyDelete
  6. Am inteles, sa traiti !!!!
    Voi incerca totusi, nu ma las ...revin cu rezultate :)

    ReplyDelete
  7. mmmm.... Arata delicos si pare destul de usor de facut. Multumim pentru reteta!

    ReplyDelete
  8. Mersi :)
    cu zaharul ars trebe un pic de atentie, in rest e floare la ureche :)

    ReplyDelete
  9. hello,putin probabil ca la ora asta doamna bucatareasa sa mai trebaluiasca pe aici,dar eu bantui printre nectarine si nu gasesc nici urma de reteta scrisa la aceasta "rasturnata" apetisanta ...rog reteta daca se poate ...multumesc anticipant

    ReplyDelete
  10. Nu inteleg. reteta e scris sub prima poza! e juma de pagina de text. nu ti se afiseaza doar pozele?

    ReplyDelete
  11. buna daiana ,intr-adevar apar numai pozele,iar sub prima poza este un spatiu gol,probabil locul retetei...iti doresc o zi buna!

    ReplyDelete
  12. foarte ciudat! nu mi s-a mai semnalat problema asta. e scris cu caracatere negre pe fundal alb.
    Uite scriu aici:

    O prajitura foarte simpla, buna chiar si pentru incepatori.
    Reteta o am de la o cunostinta.

    Ingrediente:
    * 6 oua
    * 6 linguri de faina
    * 6 linguri de zahar
    * 1 pliculet praf de copt
    * 1 pliculet zahar vanilat
    * 1 lingura coaja rasa de lamaie - optional
    * un varf de cutit de sare - optional
    * 7 nectarine (sigur merge si cu alte fructe, data viitoare incerc cu prune, merge si cu ananas, mere, piersici)
    * 10 linguri de zahar pt caramelizat

    - am separat ouale, albusurile le-am batut spuma cu zaharul si z.vanilat.
    - am adaugat pe rand cate un galbenus si cate o lingura de faina (in care am amestecat praful de copt), coaja de lamaie si sarea (unii nu pun niciodata sare in blaturi, altii pun chiar mai multa, io pun doar un varf de cutit, poate ca are vreo contributie).
    - zaharul ar trebui caramelizat in tava de copt, adica presaram zaharul intr-un strat pe toata suprafata tavii unse in prealabil cu unt si se baga in cuptor pana se topeste si devine auriu. io insa am caramelizat zaharul intr-o oala si am turnat in tava tapetata cu hartie de copt (se vede ca am schimbat tava din mers cand am vazut cat aluat am :D).
    - nectarinele le-am decojit, le-am taiat felii si le-am asezat cuminti si inghesuite in tava peste zaharul ars intarit intre timp.
    - am turnat deasupra blatul si am bagat prajitura la cuptorul preincalzit pt aprox 40 min (primele 5-10 pe foc mare, apoi am redus la prima treapta).
    - dupa 40 min am incercat cu scobitoarea si era coapta. am stins cuptorul si am lasat prajitura sa se racoreasca cu usa cuptorului deschisa.
    - daca aveti tava mai mare, mariti cantitatea de aluat la cate oua vreti (10 oua, 10 Lg faina, 10 Lg zahar si tot asa); tava mea are 25x35 cm (inaltime aprox 5 cm) si cred ca puteam linistita sa fac blatul din 8 oua.
    - dupa vreo 2 ore am scos prajitura din cuptorul racit intre timp, mai era doar putin calduta. am pregatit o tava pe care am rasturnat prajitura. caramelul topit s-a scurs frumos si apetisant in blat insiropandu-l imbietor.

    ReplyDelete
  13. iti multumesc ,ai fost prompta...interesant cu racitul in cuptorul deschis... zilele astea o voi face si iti scriu ...azi ma apuc sa fac bomboane fondante...

    ReplyDelete
  14. Chestia cu racoritul in cuptorul deschis am invatat-o de la bunica si mama pentru pandispan, dar io aplic si la alte prajituri cu blat pufos.

    ReplyDelete
  15. buna vreau sa te intreb daca nu punem zahar ars are ceva?????

    ReplyDelete
  16. Draga Anonymous, daca nu punem zahar ars, atunci e doar o prajitura cu nectarine (pandispan cu nectarine). Nu stiu cata zeama ar lasa nectarinele in sine ca sa insiropeze blatul. Daca nu conteaza insiropatul, poti sa pui nectarinele peste blat. Sint nenumarate retete de prajituri/blaturi cu fructe care se afunda sau raman deasupra si iese o prajitura foaret buna, dar atunci rezultatul nu mai are nici o legatura cu aceasta reteta.

    ReplyDelete

Printfriendly

Print Friendly and PDF

About Me

My photo
Io-s Daiana din Timisoara, o banateanca zapacita. Imi place sa spun ca-s banateanca, nu pt ca as cunoaste tot ce tine de Banat ci pt ca ma simt bine pe aceste meleaguri, unde m-am nascut si am crescut. "Bucatareala" m-a apucat asa mai serios dupa ce in 2008 am vazut filmul Ratatouille. Stiu ca e doar un film animat, dar atat de simpatic mi-a fost sobolanutul Remy, cum stia el sa aprecieze mancarea bine pregatita, a invatat de la tv sa gateasca, faza cu explozia de gusturi cand combini ingredientele si motto-ul lui Gusteau "Anyone can cook!" Indemnata de primele succese si de aprecierile celor din jur, mi-am zis ca pot si io, asa ca am inceput cu prajiturile pt ca mi s-au parut mai prietenoase, mai usor de fotografiat si parca ceva mai simplu de realizat decat mancarurile gatite. Si vorba unui prieten "Sigur iti ies toate daca pui atata suflet". Am creat blogul din dorinta de a aduce la un loc doua dintre pasiunile mele: gatitul si fotografiatul, si pentru ca: “This is my invariable advice to people: Learn how to cook - try new recipes, learn from your mistakes, be fearless, and above all HAVE FUN!” ~ Julia Child, My Life in France

Copyright

All rights reserved. No part of the contents of this blog may be reproduced in any form or by any means, electronically or otherwise, without the prior written permission of the owner (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/).

Toate drepturile rezervate. Nici o parte din conţinutul acestui blog nu poate fi reprodusă sub nici o formă (electronică sau de altă natură) fără acordul scris al proprietarului (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/). Publicarea sau multiplicarea fara acordul scris al proprietarului se pedepseste conform legii in vigoare (Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe).