Pages

Sunday, May 22, 2011

Chec cu cacao si coaja de portocale (RclM)


Daca eram la ora de sport, ma prezentam cu o scutire medicala. :))
Rad io, dar raceala asta primita "cadou" de Pasti inca nu-mi da pace.

Dar sintem la concursul BLOGGOSPODINA organizat de Laura Laurentiu, asa ca ma prezint cu ce am reusit sa fac in conditiile date: CHEC cu cacao si coaja de portocala dupa aceasta reteta a Laurei, cu mici modificari.

Ingredientele mele:
* 200 g unt (la temperatura camerei)
* 200 g zahar
* 2 pliculete zahar vanilat
* 3 oua
* 400 ml lapte
* 50 g cacao
* 500 g faina (de patiserie am avut io)
* 1 pliculet praf de copt
* esenta de vanilie
* dulceata de coji de portocale
* zahar pudra



Mod de preparare:
Am mixat untul moale cu 150 g de zahar si zaharul vanilat.




Am adaugat 1 ou intreg si am mixat mai departe pana cand oul s-a incorporat in crema de unt. 
Apoi am adaugat si celelalte doua oua pe rand.



Faina impreuna cu praful de copt am adaugat-o cate o lingura pe rand, alternand cu cate un pic de lapte (300 ml mi-a cerut aluatul). Am pus si jumatate de sticluta de esenta de vanilie.
Am mixat pe viteza mica pana cand am obtinut un aluat omogen.



Pentru o aroma deosebita am adaugat vreo 4 linguri de dulceata de coaja de portocale.

Photobucket

2/3 din compozitie am turnat-o in forma de copt rotunda, tapetata pe fund cu hartie de copt (diametru 26 cm).

Photobucket

In restul de aluat am amestecat 50 g de cacao, 50 g de zahar si 100 ml de lapte pusi deoparte. Apoi am turnat peste aluatul alb.

Photobucket


Photobucket

Cu un cutit am facut spirale prin aluat ca sa iasa un model pe feliile de chec.

Photobucket

Am introdus checul in cuptorul preincalzit, la foc mediu spre mic (nu am grade ca sa pot spune exact).
Dupa 40 de min am testat cu scobitoarea si inca nu era copt, asa ca am acoperit checul cu o bucata de hartie de copt ca sa nu se arda deasupra si l-am mai lasat 20 de min. 
Dupa o ora scobitoarea a iesit curata, semn ca s-a copt suficient.

Photobucket


Photobucket

A iesit un chec foarte ciocolatos si aromat, cu care am surprins-o pe Mama de ziua ei onomastica - Elena! :)

Photobucket

7 comments:

  1. Fac un dus si vin. Te sun cand ajung la semafor. :))

    ReplyDelete
  2. Hihihi, ce draguta ai fost! vezi ca-s la mami, nu la semafoare :)))

    ReplyDelete
  3. Nagyon guszta, biztos finom.

    ReplyDelete
  4. Koszi szepen, Kati! A kakaos resznek igazi csokis ize van. Anyukam nevnapjara keszitettem tegnap.

    ReplyDelete
  5. Foarte frumos ti-a iesit! Succes la concurs!

    ReplyDelete
  6. Mersi, Alexandrina & Antonina!
    A fost si pe placul sarbatoritei :)

    ReplyDelete

Printfriendly

Print Friendly and PDF

About Me

My photo
Io-s Daiana din Timisoara, o banateanca zapacita. Imi place sa spun ca-s banateanca, nu pt ca as cunoaste tot ce tine de Banat ci pt ca ma simt bine pe aceste meleaguri, unde m-am nascut si am crescut. "Bucatareala" m-a apucat asa mai serios dupa ce in 2008 am vazut filmul Ratatouille. Stiu ca e doar un film animat, dar atat de simpatic mi-a fost sobolanutul Remy, cum stia el sa aprecieze mancarea bine pregatita, a invatat de la tv sa gateasca, faza cu explozia de gusturi cand combini ingredientele si motto-ul lui Gusteau "Anyone can cook!" Indemnata de primele succese si de aprecierile celor din jur, mi-am zis ca pot si io, asa ca am inceput cu prajiturile pt ca mi s-au parut mai prietenoase, mai usor de fotografiat si parca ceva mai simplu de realizat decat mancarurile gatite. Si vorba unui prieten "Sigur iti ies toate daca pui atata suflet". Am creat blogul din dorinta de a aduce la un loc doua dintre pasiunile mele: gatitul si fotografiatul, si pentru ca: “This is my invariable advice to people: Learn how to cook - try new recipes, learn from your mistakes, be fearless, and above all HAVE FUN!” ~ Julia Child, My Life in France

Copyright

All rights reserved. No part of the contents of this blog may be reproduced in any form or by any means, electronically or otherwise, without the prior written permission of the owner (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/).

Toate drepturile rezervate. Nici o parte din conţinutul acestui blog nu poate fi reprodusă sub nici o formă (electronică sau de altă natură) fără acordul scris al proprietarului (vdaiana-http://testdaiana1.blogspot.ro/). Publicarea sau multiplicarea fara acordul scris al proprietarului se pedepseste conform legii in vigoare (Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe).